torsdag 30. januar 2014

Hvor jeg strikker

IMG_2294

Jeg strikker jo mange steder. På busser og trikker og tog, i forelesningssaler, på caféer, i møterom osv. Men aller mest strikker jeg her, i den grå ørelappsstolen ved vinduet i stua. Den har dessuten fått en ny venn i vinter, et gammelt sybord i teak som går ganske bra med bokhylla, om jeg skal si det selv. Det er et perfekt strikkebord, stort nok til at jeg kan ha datamaskinen og en tekopp og et par greier til på, og med to skuffer. En stor en til pågående prosjekter, og en liten som er delt i enda mindre rom, til småtteri man vil ha tilgjengelig når man strikker.

IMG_2297

Perler, strikkemarkører, målebånd, boksen med knitpro-pinner, noen gamle dropsesker med nåler og markører og sånt, stoppesopp, knapper, pompom-dingser, knappetråd, håndkrem i fast form og tanntråd til perlestrikk.

(Jeg vet at det har blitt litt mye ting og litt lite strikketøy i det siste, lover å snart komme tilbare sterkere. Dette er ikke på vei til å bli en innredningsblogg)

12 kommentarer:

  1. Det så ut som en skikkelig koselig strikkekrok! :)

    SvarSlett
  2. Hva bruker du tanntråden til, sa du? Har aldri hørt om det før.
    Kjenner jeg er misunnelig på det sybordet. Sånn ønsker jeg meg også! Kanskje på tide å ta en tur på loppis.

    SvarSlett
  3. Å tre på perler. Instruksjonsvideo her: http://www.theknitgirllls.com/wordpress/index.php/2011/07/tutorial-series-twisted-german-cast-on-judys-magic-cast-on-and-threading-beads-with-superfloss/

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var lurt! Kanskje jeg må ut og kjøpe meg en sånn pakke jeg også :)

      Slett
  4. Så snedig bord! Flott strikkekrok du har der :)

    SvarSlett
  5. Så ryddig i bordet! Jeg har en skuff i stua til duppeditter, og den er litt vel overfylt. Takk for inspirasjon til å då rydde den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Trikset er at den er delt i så små rom at ting ikke får plass til å ligge hulter til bulter. Det var vel en grunn til at jeg viste den og ikke den under.

      Slett
    2. Det ble visst en hel føljetong ut av strikkekroker. Jeg linket frimodig til dette innlegget der jeg fikk inspirasjon.

      Slett
    3. ja, jeg takker og bukker. Det ble visst besøksrekord og alt. Og det er jo ikke hver dag man starter en trend.

      Slett
  6. Koselig å se kroken din, den så herlig avslappet ut!

    SvarSlett
  7. Herlig! Syskrin i teak er min strikke-HQ i stua vår også. Jeg blogget da det kom i hus: http://ribbestrikk.blogspot.no/2012/09/forresten.html

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint! Dette er jo egentlig et skryteinnlegg om nytt møbel, så ganske i samme sjangeren.

      Slett