tirsdag 14. januar 2014

Ferdig: Hvit silkebolero


For et par måneder siden viste jeg et bilde av en bolero som lå og ventet på å bli rekket opp. Den var strikket etter et gammelt mønster med litt upresise mål og begrenset med informasjon og illustrasjoner, og hadde dermet ikke blitt helt som det var tenkt. Men planen var jo likevel å bli ferdig, så når julegavene stort sett var fiksa, tok jeg den opp igjen, og basert på delene jeg allerede hadde strikket opp etter mønster gjorde jeg endringer som resulterte i en jakke som passet akkurat så bra til den svarte sekstitallskjolen min som jeg ville. Den fikk gjøre sin første opptreden på 1. juledag (derav juletreet på bildene), pyntet med et reinsdyr for anledningen.


Mønster: Empire bolero 
Garn: en tråd bourette råsilke og tre tråder tynn blank morbærssilke fra garnudsalg.dk
Pinner: 3,5
Endringer: En hel del kortere, hvilket betyr at økningene i bunn ikke stemmer overens med mønsteret. Ermene er plukket opp og strikket med forkortede rader i stedet for å sys på, pga kan ikke forda å sy i ermer.
Strikket til: The fiber factor og tre nøtter til askepott.
På ravelry

2 kommentarer: