torsdag 2. januar 2014

2014


Det er jo tid for årskavalkader og slikt nå. Jeg skulle gjerne laget en utførlig oppsummering av året da jeg for alvor begynte å strikke på internett (og begynte å omgås i strikkesammenheng utenor internett, men akkurat nå er det så mye annet jeg vil strikke og skrive på, så jeg prioriterer å blikke fremover mot året som såvidt er igang. For jeg har noen planer for det som gjør at det klør i fingrene mer enn det gjør for dokumentasjon av fjoråret.

2014 skal bli året da jeg debuterer som mønstermekker. Allerede nå i jula har jeg skrevet og laget excel-ark med størrelsesberegning or to jakker, så både mønsteret til jakka over og til solskinnsjakka er snart klare for å teststrikkes (si ifra hvis du er interessert!). Jeg har til og med begynt å synes det er litt gøy med prøvelapper, og holder på med noen sånne som kanskje kan resultere i fremtidige modeller.

2014 skal også bli året da jeg får strikke på universitetet på ordentlig. Etter to og et halvt år med bare tekst skal det bli et spennende og velkomment avbrudd å jobbe litt med hendene. Både de ulne teknikkene, som jeg for det meste har ganske god kjennskap til, og tre- og metall som jeg stort sett ikke har jobbet med siden grunnskolen.

Jeg tror det blir bra, jeg.

3 kommentarer:

  1. Det høres ut som veldig gode planer. Alle sammen.

    SvarSlett
  2. For ei nydeleg jakke!!!
    Ei slik vil eg gjerne ha ;)
    Håper på mønster ganske snart, om du har fått teststrikkere då..... Viss ikkje kan eg kanskje hjelpe deg ....

    God helg!

    Solklem

    SvarSlett
  3. Kjempefine jakker begge to, jeg prøverstrikker gjerne solskinnsjakka

    SvarSlett