mandag 16. juni 2014

Litt mer bygging

Jeg vet jeg sa jeg ikke skulle skrive om tre hele tida, men ettersom det her er garnrelatert tresløyding, så tar jeg meg likevel friheten. Jeg har nemlig fått meg en ny venn: dreiebenken! Og som tilbakevendende fordypningsoppgave har jeg valgt temaet spinneredskaper i tre. Derfor gikk de siste to ukene før semesterslutt med til dette: å dreie delene til et rokkehjul som etter planen skal få en rokk å sitte i høst. Det gjenstår å se om jeg kommer til å klare å bygge en hel rokk, ikke minst om den kommer til å bli fungerende eller bra, men jeg har uansett blitt mye bedre på å dreie av det, og det er jo gøy å ha et mål.

  IMG_2893-001

Jeg har også dreid et antall skåler, og en håndtein, som dere ser her under.

IMG_2894

In English: The last weeks of this university term have been devoted to my individual crafts project: making wooden spinning tools. This time it involved a lot of wood turning (which I have come to enjoy very much) and resulted in the parts for a spinning wheel-wheel, as well as some bowls and a drop spindle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar