tirsdag 18. juni 2013

Ferdig: bomullstopp med hull i utrigningen


Det er jo hyggelig, sånn i mai-juni, å strikke noe som passer fint å bruke om sommeren. Og det var vel det som lå i bakhodet da jeg bestemte meg for å strikke denne toppen etter mønster fra 1950 i bomull.
Garnet fra Pakucho er økologisk, fair trade og kommer, slik jeg har forstått det, bare i de fargene bomullen kan ha naturlig. Jeg kjøpte først bare to nøster, for det var det de hadde i hvitt på knit & purl, men da det ble litt knapt og jeg fant garnet på strikk kjøpte jeg et til så det skulle holde til ermene. Det viste seg at det var en ganske mye lysere enn de to andre, men siden det bare var til ermene lot jeg det gå. I viss belysning kan man til og med se fargeforskjellen  mellom første og andre nøstet midt på bysten, men det synes jeg ikke er så farlig. Garnet er veldig mykt, og ikke så verst å strikke med (som mange andre er jeg generelt under middels begeistra for å strikke med rein bomull).


Oppsummering
Endringer: Gjorde en del, kan leses på Ravelry
Garn: Pakucho Organic cotton fingering i naturhvitt/kremhvit, ca to og et halvt nøste
Pinner: 2,75
Strikket til: 17. mai-kakelag, Sip and knit-turer og en podcast om en podcast

I nakken ble det en liten plastknapp jeg fant i boksen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar